Bisikletler - Çocuk Bisikletleri ve Bebek Arabaları - Motosikletler


Penny Farthing: İlk bisikletlerin pedalları ön tekerleğe sabitlenmiş olduğundan hızı artırmanın tek yolu ön tekerleği büyütmekti. 1870’lerin başında İngiltere’de James Starley tarafından geliştirilen Ordinary veya Penny Farthing de bu fikirden yola çıkılarak tasarlanmıştır. U: 170 cm G: 46 cm Y: 148.5 cm

 

Jelley Bisiklet: Bu önemli bisiklet, 1891’de İngiltere, Wandsworth’de A. Jelley & Co. tarafından yapılmıştır. Tehlikeli Penny Farthing’den sonra gelen güvenli kuşağa ait bir bisiklettir. Dolgu lastikleri dışında modern bisiklete oldukça benzemektedir. 2004 senesinde müze tarafından satın alınana kadar aynı ailenin elinde bulunmuştur. U: 93 cm G: 58.5 cm Y: 115 cm

 

Velosipet: Fransız Michaux et Cie. firması, 1867’de o zamanın yeni velosipetlerini seri olarak üreten ilk şirkettir, ayrıca ön tekerleğe bağlı pedalları da ilk olarak onlar kullanmışlardır. U: 174 cm G: 45 cm Y: 124 cm

 

Bebek Arabası: 1920’lerde Fransa, Beziers’de Literie Moderne tarafından üretilmiştir. U: 114 cm G: 58 cm Y: 106 cm

 

Atlı Çocuk Bisikleti: 1910 yılı civarında üretilmiş, at başlı üç tekerlekli çocuk bisikleti. U: 145 cm G: 69.5 cm Y: 82 cm

 

Çocuk Otomobili: Bu otomobil 1911 yılında Londra’da Gamages adında bir oyuncakçı tarafından üretilmiştir. Satışa çıktığı yıllarda hafif, kullanışlı ve son derece lüks bir araç olarak tanıtılmıştır. U: 145 cm G: 69.5 cm Y: 79 cm

 

Royal Enfield, 1935 Royal Enfield’in reklam sloganı “Silah gibi üretilmiş” idi ve en tanınmış modellerinin adı Kurşun’du. 1931’de piyasaya sürülen bu model Hindistan’da hâlâ üretilmektedir. Sınıflarında hiçbir zaman en hızlı olamayan bu motosikletler, tasarımlarındaki yenilik ve kaliteyle tanınmışlardır. 1930’larda imal edilen Type B; tek silindirli, yandan valfli, 248cc’lik bir motora sahiptir. U: 200 cm G: 69 cm Y: 89 cm 

 

Harley Davidson: 1946 1900’de kurulan Harley Davidson, Amerikan motosiklet endüstrisinin ve dünyanın kuşkusuz en tanınmış motosiklet markasıdır. 1937 yılında Model V yerini bu 4 manuel vitesli, Knucklehead Twins’in hareket dişlisi ve tasarımına sahip Model U’ya bırakmıştır. Sayın Feyyaz Yüzatlı tarafından süreli olarak verilmiştir. U: 230 cm G: 88 cm Y: 114.5 cm 

Zündapp: 1953 Zündapp, ilk olarak 1917’de Nuremberg’de, Zünder-und Apparatebau G.m.b.H. adı ile patlatıcı üreticisi olarak kurulmuştur. Birinci Dünya Savaşı sonrasında silah parçalarına olan talebin düşmesi ile 1919’da motosiklet üretimine geçen şirket, 1984’de Japonların rekabetine karşı koyamayarak iflas etmiştir. Yeşil Fil olarak da bilinen KS601, 1950’de piyasaya sürüldüğünde Almanya’nın en hızlı kara taşıtıydı. Yatay, karşılıklı çift silindirli, üstten supaplı motor ve 4 vitesli vites kutusu savaş öncesi döneme aittir, ancak şimdi teleskopik ön çatallar, pompa pistonlu arka süspansiyon ve değiştirilebilir tekerlekler tüp şeklinde bir kasaya monte edilmiştir. Sayın Yavuz Baylan tarafından bağışlanmıştır. U: 278 cm G: 84.5 cm Y: 115 cm