Yapılan bütün araştırmalara rağmen, Gonca Gemisi’nin menşei halen gizemini korumaktadır. Geminin içerisindeki bazı izler, Kuzey Avrupa’da bir tersanede yapıldığını düşündürmektedir. Gemi makinesinin üzerindeki damgalar, motorunun İngiltere’de yapılmış olduğunu göstermektedir. Türk denizcilik tarihi uzmanları, Osmanlı kaynaklarına dayanarak, Gonca’nın Selanik Limanı’nda bir destek gemisi olarak kullanılmış olabileceğini düşünmektedirler. Birinci Dünya Savaşı sırasında Osmanlı Donanması tarafından mayın yerleştirme gemisine dönüştürülmüş ve bu amaçla kullanılmıştır. Çanakkale Savaşı sırasında aktif görev almış ve sağlam kalmıştır.

Savaştan sonra Gölcük yakınlarındaki Askeri Deniz Üssü’nde Gonca Körfezi’ne çekilmiş, şu anki ismini almış ve Türk Deniz Kuvvetleri tarafından nakil gemisi olarak kullanılmaya başlanmıştır. 1989 yılında faaliyetine son verilen gemi, Rahmi M. Koç Müzecilik ve Kültür Vakfı tarafından imha edilmekten kurtarılmıştır. Gonca’nın yenilenmesi İstanbul’da, Tuzla’da 1993 yılında yapılmış ve gemi 1997 yılında lüks bir yat olarak denize indirilmiştir.

Boyu: 32.00 m Eni: 6.00 m Derinliği: 3.25 m Yapım Tarihi: Yaklaşık 1910 Motor: Üç genleşmeli buhar makinesi