İlk G10 lokomotif 1910 yılında kullanılmaya başlanmış ve üretimi 1925’e kadar sürdürülmüştür. Prusya ve Almanya’da çalıştıkları dönemde G10 ve BR57 olarak tanımlanan bu lokomotiflerin, çeşitli imalatçılar tarafından yapılmış 49 adedi, farklı tarihlerde Türkiye’ye getirilmiştir. 1912-1913 yıllarında Borsig firması tarafından imal edilen Prusya yapımı bu G10 lokomotif, 0-10-0 sisteminde dizilmiş farklı bir tekerlek sistemine sahiptir. Prusya Demir Yolları’nda (KPEV) görev yaptıktan sonra Türkiye’ye getirilerek TCDD tarafından kullanılmış ve 55000 serisinin 49 lokomotifinden biri olarak uzun yıllar hizmet vermiştir. 18,9 m uzunluğunda ve 76 ton ağırlığında olan lokomotif, TCDD tarafından 55022 olarak numaralandırılmıştır.

U: 37.2 m G: 3.10 m Y: 4.50 m