Ana Sayfa Hakkımızda Ziyaret Sergilenenler Şirket Organizasyonları Eğitim İngilizce

 

Raylı Ulaşım

Trenlerin özellikle buharlı olanlarının büyüleyici bir yönü vardır. Kuşkusuz her çocuk, çocukluğunun bir döneminde bir tren sürmek veya en azından oyuncak bir tren setine sahip olmak istemiştir. Müzemizde içimizdeki çocuğu mutlu edebilecek, ufak dar hat tren modelinden, 76 tonluk Prusya yapımı G10 buharlı lokomotifine, başka bir dar hat lokomotifinden elektrikli tramvaya ve Tünel makinası ve vagonlarına kadar bir çok eser yer almaktadır. Bu bölümdeki araçların tam bir listesini görmek için buraya tıklayınız.

 
 
MOTOTREN "LA LİTTORİNA"

Mototren, hem ön hem de arka tarafında motoru ve sürücü kabini bulunduğu için raylar üzerinde lokomotife ihtiyaç duymadan kendi motorları ile hareket edebilen ve tek vagondan oluşan demiryolu taşıtına verilen isimdir.
1937 yılında FIAT tarafından İtalya’da üretilen ALn 56 1903 modeli bu örnek, o dönemde İtalyan Demiryolları’nda kullanılan aynı tipteki mototrenlerden biridir. Genel ve iç tasarımı Avrupa’daki 1930 öncesi tasarım anlayışını temsil etmektedir.
La Littorina’nın ismi İtalya’nın Littoria Şehrinden ilham alan bir gazeteci tarafından verilmiştir
Sergilenmekte olan Littorina ALn 561903 mototreni,1930’lu yılların demiryolları vasıtaları arasında döneminin teknik ve estetik değerlerini barındıran önemli bir örnektir.
Günümüze eksiksiz olarak ulaşmış çok değerli ve nadide bir objedir.

La Littorina, Wolfsonian Vakfı–Uluslararası Florida Üniversitesi (FIU) tarafından 10 yıllığına Rahmi M. Koç Müzesi’ne verilmiştir. Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş.’nin sponsorluğunda Mart 2011’deABD’den Türkiye’ye getirilmiştir. Andrew Kasırgası’nın tahrip ettiği La Littorina, Müze ve Tofaş uzmanlarının titiz çalışmaları ile restore edilmiştir.

 
Kadiköy - Moda Tramvayı
 
Çocuklar bu tramvayı çok sevmekte ve Cumartesi günleri emekli tramvay vatmanının anlattığı tarihi hikayeleri dinlemekten büyük zevk almaktadırlar. Bu Tramvay 1934'de Alman Siemens firması tarafından üretilmiş ve 1966'ya kadar 30 yılı aşkın bir süre hizmet vermiştir.
 

Saltanat Vagonu

1866 yılında Saltley, Birmingham'da Metropolitan Carriage & Wagon Company'de Sultan Abdülaziz için üretilmiş ve kendisine İzmir - Aydın hattında sefer yapan Osmanlı tren yolu şirketi tarafından hediye edilmiştir. Sultan bu vagonu 1867 yılında Avrupa turu esnasında kullanmıştır. Atölyemizde 1998 yılında restore edilmiştir.

 

Lokomotif G10

Prusya yapımı G10, 0-10-0 sisteminde dizilmiş farklı bir tekerlek sistemine sahiptir. 1912/13 yıllarında Borsig firması tarfından imal edilmiştir. Prusya Demiryollarında (KPEV) görev yaptıktan sonra Türkiye’ye gelmiştir. TCDD tarafından kullanılmış 49 adet 55000’lik lokomotiften biri olarak uzun yıllar hizmet vermiştir. 18,9 m uzunluğunda ve 76 ton ağırlığında olan lokomotif TCDD tarafından 55022 olarak numaralandırılmıştır..

 

Dar Hat Lokomotifi

 
Berlin-Drewitz'deki Orenstein and Koppel şirketi tarafından 1930'da imal edilen bu ilginç ve çalışır durumda olan buharlı dar hat lokomotifinin seri numarası 12212'dir ve 1960lı yılların son dönemlerine kadar endüstride kullanılmıştır.
 
Tünel Vagonu
 
Galata ve İstiklal Caddesi arasındaki kısa ve dik bir yeraltı tren yolu olan Tünel, Londra ve New York metrolarından sonra üçüncü en eski yeraltı taşıma sistemidir. Bu orijinal vagon önceleri ray üzerinde büyük buhar makinaları tarafından çekiliyordu ve bunlardan biri de vagonun yanında sergilenmektedir.
 
Henschel Buharlı Lokomotifi
 
Başka bir Alman dar hat lokomotifi olan bu örneğin seri numarası 15943'tür ve 1918'de Henschel&Sohn of Casel tarafından üretilmiştir. Hizmetteki son yıllarını Eskişehir'in merkezi ile şehrin dışındaki Türk Hava Kuvvetleri üsleri arasında askeri personel taşıyarak geçirmiştir.

 

Karayolu Ulaşımı
Denizcilik
Havacılık
Mühendislik
İletişim
Bilimsel Aletler
Modeller & Oyuncaklar
Dene-Öğren

 

 

 

 

 

gelinlik

 

 

 

 

abiye

Ana Sayfa | Hakkımızda | Ziyaret | SergilenenlerEğitim | Organizasyonlar | Atölye | İngilizce