Ana Sayfa Hakkımızda Ziyaret Sergilenenler Şirket Organizasyonları Eğitim İngilizce

 

Denizcilik

Kurucumuzun özel ilgi alanı olduğundan müzemizde denizcilikle ilgili eserlere geniş yer verilmiştir. Denizcilik koloeksiyonu içerisinde Liman 2 buharlı römorkörü, Tekel 15 Takası, Boğaziçi gezinti kayıkları serisi, kayıklardan okyanus teknelerine kadar birçok deniz aracının yanı sıra çıpa, telegraf, dürbün, makaralar gibi yüzlerce gemi donatım malzemesinden, sekstant, oktant, kum saatleri ve göstergeler gibi dekoratif denizcilik aletleri yer almaktadır.

 
M/V Fenerbahçe Gemisi
 
Fenerbahçe Gemisi, eşi Dolmabahçe Gemisi ile birlikte 1952'de İskoçya Glasgow'da William Denny & Brothers Dumbarton tezgahlarında inşa edilmiştir. 'Bahçe tipi' gemilerin bir üyesi olan gemi, Şirket-i Hayriye'de (bugünkü adıyla Türkiye Denizcilik İşletmeleri) 14 Mayıs 1953 tarihinde hizmete girmiştir. Uzun yıllar Sirkeci-Adalar-Yalova-Çınarcık arasında sefer yapmıştır. Genel görünümü ve iç dekorasyonu geleneksel İngiliz karakterini yansıtan Fenerbahçe, kullanım amacı ve sürati bakımından Paşabahçe gemisi ile büyük benzerlikler göstermektedir.Her biri 1.500 beygir gücünde 2 adet Sulzer dizel motoru  bulunan, çift uskurlu ve saatte 18 mil hız yapabilen gemi, kocaman bacası ve özellikle ahşap aksamı ile göz doldurmaktadır.  22 Aralık 2008 tarihinde 'Veda Turu' isimli son seferini  yapmıştır.
(İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından süreli olarak verilmiştir.)
 
Tekel 15
 

Türkiye'de çok kullanılan takalar bugün az sayıda kalmıştır. Ahşap, sağlam ve yerel taşımacılık işleri için inşa edilen rengarenk takalara İstanbul'un sularında sıkça rastlanırdı. Sergilenmekte olan örnek, Karadeniz'de dünya savaşları sonrası imal edilmiş ve Tekel tarafından kullanılmıştır.

 

Römorkör "Liman II"

1935 yılında Hollanda'da üretilen, 1990 yılına kadar aralıksız İstanbul Liman İşletmesi tarafından kullanılan Liman 2, 1991 yılında müze tarafından restore edilmek için alınmıştır. 19m uzunluğunda 50 ton ağırlığında olan bu römorkör 170hp'lik üçlü güçlendirilmiş buhar motoru ile çalışmaktadır. Çalışır durumda bulunan Liman 2'yi buharlar içerisinde görebilirsiniz.

 

Riva Aquarama

İtalya'da ki meşhur Riva tersanesinde yapılan son ahşap sürat teknesi olan Riva Aquarama, kesinlikle tasarlanmış en güzel ve etkileyici sürat motorlarından biridir. Her biri 230hp gücünde, iki adet Chris-Craft V8 motoruna sahiptir.

 

Tahlisiye Sandalı

 
The Royal National Lifeboat Institution (RNLI)-Milli Kraliyet Cankurtaran Botu Enstitüsü İngiltere çevresinde denizlerdeki kurtarma operasyonlarından sorumludur ve yenilikçi cankurtaran teknesi tasarımlarıyla tanınmıştır. 541 seri numaralı, 1951'de Isle of Wight'da Groves and Guttridge tarafından imal edilen bu araç hem kendi kendini dengelemekte hem de batmamaktadır. Türk Denizcilik İşletmeleri tarafından Karadeniz kıyılarında Kilyos'ta kullanılmıştır.
 

Boğaziçi Gezinti Kayığı

 

Boğazın her iki kıyısında sahil yolu yapılmadan önce (ve tabi köprülerin inşasından da çok önce) Boğaz kıyısındaki saray ve köşklere ulaşmanın tek yolu teknelerdi. 6,8 metre uzunluğundaki bu Saltanat Kayığı üç çiftesi ve zengin ve renkli süslemeleriyle son derece zariftir.

 

Kıçtan Takma Motor Koleksiyonu

 

Müzede, aralarında British Seagull, Johnson, Evinrude, Sea King ve Champion gibi meşhur ve çekici isimlerin yanı sıra Water Witch, Muncie, Lockwood ve Elfo gibi daha az tanınan markaların da yer aldığı 30'un üzerinde kıçtan takma motor yer almaktadır.

 

 

1961 Amphicar


Hem denizde hem karada gitme özelliğine sahip Amphicar 1957-8 yıllarında Almanya'da dizayn edilmiştir. Az rastlanan Triumph Herald motora sahip, tekerlek veya pervane yardımıyla kullanılana otomobil aynı zamanda ön tekerleklerin döndürülmesi ile suda gidebilmektedir.

 

Karayolu Ulaşımı
Demiryolu Ulaşımı
Havacılık
Mühendislik
İletişim
Bilimsel Aletler
Modeller & Oyuncaklar
Dene-Öğren

 

 

Ana Sayfa | Hakkımızda | Ziyaret | SergilenenlerEğitim | Organizasyonlar | Atölye | İngilizce