Ana Sayfa Hakkımızda Ziyaret Sergilenenler Şirket Organizasyonları Eğitim İngilizce

 

Mühendislik
Genç James Watt kaynayan çaydanlığın kapağını kapalı tutmaya çalışırken başlattığı devrimin boyutlarının farkında değildi. Buhardan önce dünya insan, hayvan, rüzgar veya suyun gücünden yararlanıyordu. İlk buhar makinaları sabit ve çok büyük idi. Kayışlar yardımıyla pompa istasyonlarının ve fabrikaların güç kaynağı olarak çalışıyorlardı. Sonra hareketli hale geldiler ve zamanla gaz, benzin veya dizelle çalışan daha ekonomik güç istasyonları bunların yerine geçti. Müzede çalışan modellerden 20' yüksekliğinde üç pistonlu dev gemi buhar makinasına kadar geniş çapta mühendislik örnekleri vardır.
 

"SS Kalender" Gemisi Buhar Makinası

Boğaziçi vapuru Kalender'e ait üç pistonlu buhar makinası 1911'de İngiltere'de Newcastle-upon-Tyne'da Wallsend Slipway and Engineering Company tarafından imal edilmiştir. Kalender'in iki tane olan ana makinasından sancak tarafında olanıdır. 1911 ile 1980 arasında kullanılmıştır.

 

Zeytinyağı Fabrikası

Ege sahillerinde yer alan Bademli'de ki gerçek bir zeytinyağı fabrikasının parçalarından oluşturulmuş otantik bir fabrika görüntüsündedir. Gerçek bir buharlı makinanın taşıyıcı bantlarla çevirdiği değirmen taşlarını, ezilmiş zeytin küspesini ve sıcak su kazanı gibi detayları da görmeniz mümkün olacaktır.

 

Buharlı Çekme Traktörü


Bu araç 1872'de Gainsborough, Lincolnshire, İngiltere'deki Britannia Iron Works'de William Marshall & Co. tarafından imal edilmiştir. Marshall zirai traktör işine girmeden önce bazı özel çekme modellerini de kapsayan 2-12 hp kapasiteli buna benzeyen buhar makinaları üretmiştir. Şirket 1848 ve 1992 yılları arasında işlevini sürdürmüştür.

 

Crossley Motor

Genelde herhangi bir güçten bağımsız olan, elektrik jeneratörlerine güç vermede kullanılan ve gazla çalışan sabit motorlar 19. Yüzyıl endüstrisinin önemli bir bölümüydü. Manchester'da 1867'de Frank ve William Crosley kardeşler tarafından kurulan Crossley şirketi, ürettikleri ufak motorlarla tanınmıştır. Şirket, sonraları otobüs ve otomobil üretimine de geçmiştir.

 

Hızar

Orijinal Şirket-i Hayriye Tersanesi'nden arda kalan birkaç parçadan biri olan bu önemli ve tarihi hızar Glasgow, İskoçya'daki bir çelik mühendisliği şirketi olan P&W Mac Lellan (1822-1979) tarafından üretilmiştir. Yaklaşık 150 yıl sonra hala tamamiyle kullanılır durumdadır.

 

Bileşik Buhar Makinası

İngiltere’de 1900 yıllarında üretilmiş olan bu makina denizcilikte kullanılan bileşik buhar makinasıdır. Buhar bir silindirden diğerine geçerken düşük basınçlı silindirden maximum enerji sağlanır. 1950 yılında Tekirdağ isimli römorkörde bulunmuştur.

 

 

Karayolu Ulaşımı
Demiryolu Ulaşımı
Denizcilik
Havacılık
İletişim
Bilimsel Aletler
Modeller & Oyuncaklar
Dene-Öğren

 

 

Ana Sayfa | Hakkımızda | Ziyaret | SergilenenlerEğitim | Organizasyonlar | Atölye | İngilizce