Karayolu Ulaşımı Bu bölüme ait pek çok objeden seçtiğimiz bir kaç örnek  

Malden Buharlı Otomobil

Malden, Massachusetts’te az sayıda üretilen Malden buharlı otomobilleri, ilk otomobillerin tasarımları konusunda at arabalarına ne kadar çok şey borçlu olduklarını açıkça ortaya koymaktadır. Koleksiyonumuzun ilk ve en kıymetli parçalarından biri olan Malden otomobil 1898 yapımıdır ve Pennsylvania’daki Zimmerman Müzesi’nde alınmıştır.

Albion A10 Röntgen Arabası

Meşhur İskoç şirketi Albion tarafından üretilen araç, İngiliz Ordusu tarafından Birinci Dünya Savaşı'nda Muttefik Kuvvetler ve Osmanlı İmparatorluğu arasındaki çatışmalarda görev almıştır. Araç, savaştan sonraki yıllarda Türkiye'de bir süre kullanılmış, 2001'de Müze Atölyesi'nde restore edilmiştir. Türkiye Kızılay Derneği'nden süreli olarak verilmiştir.         

Magirus İtfaiye Aracı

Magirus markası, tüm dünyada yüksek kaliteli yangın söndürme tertibatı ile eşanlamlıdır. Bu       gösterişli itfaiye arabası 27 Eylül 1922’de Frankfurt - Almanya’da bulunan Kühler Fabrikası’nda üretilmiştir. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından kullanılmış ve müzemize bağışlanmıştır.    

Ford Model T

Müze bu meşhur otomobilin dört ayrı örneğine sahip olma ayrıcalığına sahiptir; 1918 model 2 kişilik Kamyon; 1918 model Roadster, 1918 model Tourer ve 1926 model TT otobüs. T Modeli ilk kez 1908'de üretilmiş ve 1927'ye kadar bu modelden yeni üretim bandı prensibi kullanılarak 15 milyonun üzerinde imal edilmiştir.

   

1965 Rolls Royce Silver Cloud

Charles Rolls ve Henry Royce tarafından 1904 senesinde kurulan Rolls-Royce, otomobil dünyasının en saygıdeğer markalarından biri olarak ürettikleri olağanüstü kalitedeki otomobillerle tanınır. Düz 6 silindirli Cloud I'in V8 versiyonu olan Cloud II geliştirilerek, ihtişamlı Rolls Royce Silver Cloud III üretilmiştir. Bu araç, Atlantic Plakları'nın kurucusu ünlü yapımcı merhum Ahmet Ertegün'e aittir. Amerikan-Türk Derneği tarafından bağışlanmıştır.     

   


 

Penny Farthing

İlk bisikletlerin ön pedalları tekerleğe sabitlenmiş olduğundan hızı arttırmanın tek yolu ön tekerleği büyütmekti.  1870’lerin başında İngiltere'de James Starley tarafından geliştirilen Penny Farthing de bu fikirden yola çıkılarak tasarlanmıştır. 19. yüzyıl İngiltere’sinde 'penny' ve 'farthing' en düşük değerli para birimlerindendi. 'Farthing' değer ve boyut olarak 'penny'nin dörtte biriydi. Kocaman ana tekerlekleri olan, sabit vitesli bu inanılmaz icadın takma adı da buradan gelmektedir.

   

 

Adres: Rahmi M. Koç Müzesi Hasköy Cad. No: 5 Hasköy 34445 - İstanbul
Tel: (0)212 369 66 00 pbx    Faks: (0)212 369 66 06
Copyright © 2012 Rahmi M. Koç Müzesi Gizlilik İlkeleri İletişim Site Haritası English